Warme dagbesteding voor Turkse ouderen

Privacyverklaring – Dagbesteding bij de Zussen

Laatst bijgewerkt: 26 april 2025

1. Wie zijn wij?

Dagbesteding bij de Zussen, gevestigd te [Adres placeholder], Rotterdam, is de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

2. Persoonsgegevens die wij verwerken

Wij verwerken persoonsgegevens omdat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Wij hechten grote waarde aan uw privacy en behandelen uw gegevens met zorgvuldigheid.   

  • Gegevens die u (of uw vertegenwoordiger) direct verstrekt:
    • Naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres
    • Geboortedatum en Burgerservicenummer (BSN)
    • Medische en zorginhoudelijke gegevens die nodig zijn voor goede zorg en begeleiding
    • Gegevens van wettelijk vertegenwoordiger of contactpersoon (indien van toepassing)
    • Gegevens voor facturatie en indicatiestelling (bijvoorbeeld Wmo-gegevens)
    • Gegevens verstrekt via contactformulieren, e-mail of telefoon (naam, e-mail, telefoonnummer, inhoud bericht).
    • Gegevens verstrekt bij sollicitaties (CV, motivatiebrief, etc.).
  • Gegevens die wij (mogelijk) automatisch verzamelen via onze website:
    • IP-adres
    • Gegevens over uw activiteiten op onze website (via functionele/analytische cookies)
    • Internetbrowser en apparaat type
    • Technische gegevens zoals foutenlogs (voor websitebeheer).

3. Doeleinden van de gegevensverwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • a. Het leveren van goede zorg en begeleiding: Noodzakelijk voor het uitvoeren van de zorgovereenkomst.
  • b. Voldoen aan wettelijke verplichtingen: Zoals medische dossierplicht en fiscale bewaarplicht.
  • c. Contact onderhouden: Om te communiceren met u, uw familie of wettelijk vertegenwoordiger over de zorg.
  • d. Declaraties en administratie: Indienen van declaraties bij gemeenten (Wmo) of andere instanties en het voeren van onze administratie.
  • e. Klantenservice & Vragen: Opvolgen van uw vragen, verzoeken of eventuele klachten.
  • f. Sollicitatieprocedures: Beoordelen van geschiktheid voor een functie.

4. Rechtsgrondslagen voor de verwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende rechtsgrondslagen uit de AVG:

  • Uitvoering van een overeenkomst: Voor het leveren van de afgesproken zorg en begeleiding.
  • Wettelijke plicht: Voor gegevens die wij wettelijk verplicht zijn te verwerken en bewaren (o.a. BSN, medisch dossier, financiële administratie).
  • Gerechtvaardigd belang: Voor communicatie die direct gerelateerd is aan de zorg, beveiliging van onze systemen en (interne) kwaliteitsverbetering. Ook voor het verwerken van website analytics (mits privacyvriendelijk ingesteld).
  • Toestemming: Voor specifieke verwerkingen waarvoor wij uw expliciete toestemming vragen (bv. gebruik van foto's, versturen van een nieuwsbrief indien van toepassing). U kunt uw toestemming altijd intrekken.

5. Bewaartermijnen

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld, of om te voldoen aan wettelijke bewaarplichten.   

  • Medische/zorgdossiers: Minimaal 20 jaar na beëindiging van de zorgovereenkomst (conform WGBO), tenzij langer nodig.
  • Financiële/fiscale gegevens: 7 jaar (wettelijke fiscale bewaarplicht).
  • Sollicitatiegegevens: Maximaal 4 weken na afwijzing, tenzij u toestemming geeft om deze langer te bewaren.
  • Contactformulier/e-mail gegevens: Zolang nodig voor de afhandeling van uw vraag/verzoek.
  • Websitegegevens (cookies): Zie ons cookiebeleid 

6. Delen van persoonsgegevens met derden

Dagbesteding bij de Zussen verkoopt uw gegevens nooit aan derden. Wij delen uw gegevens uitsluitend met andere partijen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u, om te voldoen aan een wettelijke verplichting, of met uw expliciete toestemming. Denk hierbij aan:

  • Andere zorgverleners die direct bij uw zorg betrokken zijn (altijd met uw medeweten/toestemming, tenzij wettelijk anders bepaald).
  • Gemeente of zorgkantoor (in het kader van Wmo-indicatie en declaraties).
  • Onze IT-dienstverleners (bv. voor hosting website, software zorgdossier).
  • Accountant/Administratiekantoor (voor financiële administratie).
  • Overheidsinstanties (indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn).

Met organisaties die uw gegevens verwerken in onze opdracht (verwerkers), sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid. Dagbesteding bij de Zussen blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.   

7. Beveiliging van persoonsgegevens

Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende technische en organisatorische maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Onze medewerkers hebben alleen toegang tot gegevens die noodzakelijk zijn voor hun functie en hebben een geheimhoudingsplicht. We maken gebruik van beveiligde systemen en verbindingen.   

8. Uw rechten (inzage, correctie, etc.)

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te (laten) verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking en heeft u recht op gegevensoverdraagbaarheid.   

Dit betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.   

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging, intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking sturen naar info@bij-de-zussen.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek door u is gedaan, kunnen wij u vragen om identificatie. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand, op uw verzoek.   

9. Cookies

Onze website maakt gebruik van cookies. Voor gedetailleerde informatie over de cookies die wij gebruiken, de doeleinden en hoe u uw cookie-instellingen kunt beheren, verwijzen wij u naar ons [Cookiebeleid] (Link naar Cookiebeleid toevoegen).

11. Wijzigingen in het privacybeleid

Wij kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd wijzigen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Wij raden u aan om dit beleid regelmatig te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent. De datum van de laatste wijziging vindt u bovenaan dit document.   

12. Contact & Klachten

Heeft u vragen over deze privacyverklaring of de manier waarop wij uw gegevens verwerken? Neem dan contact met ons op via:

  • E-mail: info@bij-de-zussen.nl
  • Telefoon: 06 2493 5813

Indien u een klacht heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, gaan we graag met u in gesprek. U kunt hiervoor contact opnemen via bovenstaande gegevens. Mocht u er desondanks niet samen met ons uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.